پنل ارسال خبر
نسخه چاپی


رئیس سازمان امور عشایر ایران:

تشکل های عشایری باید محصولات عشایر را برندسازی و بازارپسند کنند

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تشکل ها و تعاونی های عشایری باید بتوانند محصولات تولیدی عشایر را برندسازی و بازارپسند کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی زاده در مجمع عمومی مدیران عامل اتحادیه های تعاونی عشایری سراسر کشور با اشاره به اینکه تشکل های عشایری ظرفیت بسیار بالایی دارند و خیلی از مشکلات عشایر را برطرف می کنند، اظهار داشت: هر خانوار عشایری به صورت خوشه ای به تعاونی های عشایری متصل است و این یک ظرفیت بسیار خوبی است که باید آن را حفظ کنیم.

وی گفت: اگر در سال های گذشته به میزان افزایش تورم برای تشکل های عشایری ارزش افزوده ایجاد می شد، در حال حاضر حداقل دارایی این تشکل ها بیش از 20 هزار میلیارد تومان بود. 

پاپی زاده با بیان اینکه تعاونی های عشایری در صف اول ارائه خدمات به عشایر هستند، گفت: متولی اصلی و پیگری کننده مشکلات عشایر در مرحله اول تعاونی های عشایری هستند و دولت نیز حمایت های لازم را از این تشکل ها انجام می دهد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه مجموع مصرف علوفه توسط دام عشایر در طول سال 9.4 میلیون تن است، توضیح داد: علوفۀ مرتعی که امسال می توانیم در مناطق عشایری برداشت کنیم دو میلیون تن است و اگر سرجمع پس چر مراتع هم 2.1 میلیون تن باشد، نیاز دام عشایر به علوفه دستی 5.3 میلیون تن است که برای تهیه این میزان 65 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز است که این را باید تشکل های عشایری تامین کنند.

پاپی زاده درخصوص ضرورت تأمین نهاده های دامی عشایر توسط تعاونی های عشایری، تاکید کرد: اتحادیه ها و تعاونی های عشایری باید توانایی های خود را در تأمین نهاده های دامی مورد نیاز عشایر نشان بدهند و برای حمایت از عشایر، علوفۀ دامی مدت دار به عشایر بدهند و چند ماه بعد هزینۀ آن را بگیرند. 

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: اتحادیه ها و تعاونی های عشایری همچنین باید تنوع بخشی در مشاغل و درآمد عشایر از طریق توسعه تولید صنایع دستی، گیاهان دارویی و توسعه گردشگری عشایری را پیگیری و انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم به صورت ذهنی به تولیدات عشایر اعتماد و علاقه دارند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین ظرفیت های عشایر در حوزۀ غذا و تولید مواد لبنی و پروتئینی است و تشکل های عشایری باید بتوانند این محصولات را برندسازی و بازارپسند کنند.

  • تاریخ درج خبر : يکشنبه ١٥ آبان ١٤٠١ - ١٥:٤٦
  • /
  • ارسال به دوست
  • نسخه چاپي
نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1401/08/16 16:0
0
0
درود. برند سازی و بسته بندی توليدات و محصولات دامی عشایر می تواند به درآمدزایی و اشتغالزایی مضاعف عشایر منجر گردد ولی متاسفانه دامداران به علت زندگی سنتی و عدم دسترسی به اطلاعات و امکانات لازم و نداشتن وقت کافی ، هنوز نتوانسته اند به این زمینه ورودی موثر کنند که می طلبد امور عشایر با برگزاری کلاس های آموزشی و تهیه پیش نیازهای اساسی برای دامداران و به ویژه هیئت مدیره های شرکت های تعاونی عشایری سبب توسعه برندسازی و فروش توليدات عشایر گردد.
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: