نسخه چاپی


رئیس روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران:

تولید محتوا از زندگی پرمحتوای عشایر ضروری است

رئیس روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران گفت: زندگی عشایر یک شیوه زیست سنتی و تاریخی است و تولید محتوا از این زندگی پرمحتوا ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران از برگزاری  وبینار "رویکردهای نوین در روابط عمومی" ویژه مسئولین و کارشناسان روابط عمومی امور عشایر سراسر کشور در 23 و 24 دی ماه به میزبانی امور عشایر استان کرمان خبر داد.

علیرضا رحیمی اظهار داشت: فنآوری های نوین و نقش آنها در برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات، سرعت تغییر فنآوری های ارتباطی و اطلاعاتی، کاربردهای فنآوری در روابط عمومی الکترونیک و همچنین تولید محتواهای متنی، تصویری و چندرسانه ای از موضوعاتی است که در این دوره آموزشی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به گسترش فنآوری های ارتباطی و ضرورت ارتقاء دانش دست اندرکاران روابط عمومی، افزود: امروزه آشنایی با مدلها و شیوه های جدید ارتباطی و کارکردهای آنها و تولید محتواهای الکترونیکی در روابط عمومی ها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

رحیمی با بیان اینکه روابط عمومی الکترونیک با روابط عمومی سنتی از هر نظر متفاوت است، گفت: اگرچه تغییرات محسوسی در کارکرد روابط عمومی ها اتفاق افتاده است، اما به دلیل نگاه سنتی به روابط عمومی ها، هنوز آنچنان که باید به سمت روابط عمومی الکترونیک و تولید محتواهای چندمتنی و الکترونیکی حرکت نکرده ایم.

 

روابط عمومی الکترونیک و تولید محتواهای الکترونیکی

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی الکترونیک تنها مسلح شدن به ابزارهای الکترونیک نیست، اظهار کرد: امروز تولید محتوا نسبت به روابط عمومی سنتی اهمیت بیشتری پیدا کرده و ضرورت دارد روابط عمومی ها ضمن مجهز شدن به ابزارهای روز، به سمت تولید محتوا به شیوه های جدید حرکت کنند.

وی با اشاره به ویژگی های روابط عمومي الکترونیک، افزود: یکی از ویژگی های روابط عمومی الکترونیک این است که در هر مکان و زمانی امکان برقراری ارتباط و انتقال پیام و اطلاعات وجود دارد ضمن اینکه تعامل با مخاطب در روابط عمومی الکترونیک بیشتر از روابط عمومی سنتی است.

رحیمی با اشاره به اینکه در روابط عمومی الکترونیک محور کار انتقال اطلاعات و پیام از طریق تولید و انتشار محتواهای الکترونیکی چندمتنی است، افزود: تولید پادکست، موشن گرافیک، اینفوگرافی، کلیپ، پوستر، بنر و خبر الکترونیکی و... از مصداق ها و رویکردهای تولید محتوا در روابط عمومی الکترونیک است.

وی گفت: با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط و اطلاع رسانی به ویژه از طریق گوشی های هوشمند، تسهیل و همه گیر شده و ضرورت روزآمد شدن و استفاده از شیوه های جدید اطلاع رسانی در روابط عمومی ها بیش از گذشته احساس می شود.

 

ارتباط و تعامل دوسویه روابط عمومی ها و رسانه ها

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران ضرورت ارتباط و تعامل دوسویه روابط عمومی ها و رسانه ها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت خبرگزاری ها، مطبوعات به ویژه صدا و سیما از جمله رویکردهایی است که روابط عمومی ها می توانند هنرمندانه برای اطلاع رسانی برنامه های دستگاه متبوع خود استفاده کنند.

وی با توصیه به روابط عمومی های امور عشایر استانها برای تولید محتواهای الکترونیکی، ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره های آموزشی باعث ارتقای دانش و تولید محتواهای اثرگذار از زندگی و شیوه زیست پرمحتوای عشایر و معرفی آن شود.

شایان ذکر است، وبینار "رویکردهای نوین در روابط عمومی" ویژه مسئولین امور عشایر کشور توسط دکتر "حمید شکری خانقاه" مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" تدریس می شود. سال گذشته نیز دوره آموزشی "اصول مستندسازی تصویری" به میزبانی امور عشایر خوزستان در مرکز آموزش جهاد کشاورزی  دزفول برگزار شده بود.

"اصول خبرنویسی"، "آشنایی مقدماتی با عکاسی و عکاسی مستند"، "اصول و مبانی روابط عمومی و ارتباطات" و... از دوره های آموزشی است که طی چند سال اخیر برای مسئولین و کارشناسان روابط عمومی امور عشایر کشور برگزار شده است.

  • تاریخ درج خبر : چهارشنبه ٢٤ دی ١٣٩٩ - ٠٠:٠٨
  • /
  • ارسال به دوست
  • نسخه چاپي
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: